Könyvelőváltás

Megérett az idő a könyvelőváltásra?

  • a vállalkozás olyan méretet ért el, amit a könyvelő már nem tud követni
  • úgy érezzük, hogy a jelenlegi könyvelő szolgáltatása nem elegendő számunkra
  • új vállalkozásba kezdenénk, amelyhez a régi könyvelő nem ért, vagy nem akarja vállalni
  • valamilyen okból megszakadt a bizalmi viszony a régi könyvelővel
  • nem követi a változásokat, nem megfelelően nyitott a változásokra

 

Mikor érdemes könyvelőt váltani?

 

A könyvelőváltás legideálisabb időpontja az üzleti év vége , illetve az új üzleti év eleje, ami a vállalkozások legnagyobb részénél a naptári év végét jelenti, jellemzően a december-február közötti időszakot.

Azt szokták mondani, hogy akkor kellett volna könyvelőt váltani, amikor először megfogalmazódott Önben a kétely, hogy vajon jó helyen van-e a cége…

 

Könyvelő váltás 4 egyszerű lépésben:

 

1. Lépés: Személyes tervező konzultáció

Egy személyes konzultáció keretében az irodavezető és a jövőbeli könyvelője jelenlétében felmérjük cége sajátosságait, tájékoztatjuk a közös munkánk működési paramétereiről, valamint a részletes tájékoztatást adunk a könyvelőváltás menetéről.

2. Lépés: A jelenlegi megbízási szerződés felmondása

A jelenleg élő szerződésben megnézni a szerződésfelmondás módját. A szerződésben leírtak szerint lehet megszüntetni a szerződést a régi könyvelőirodával.

3. Lépés: Teljes könyvelési anyag átadása, felülvizsgálata

A felmondási idő lejártát követően az anyagok átvételénél átadás-átvételi jegyzőkönyvet kell készíteni. Ez a lépés nagyon fontos, mert az esetleges későbbi félreértések elkerülése csak ezen dokumentum birtokában lehetséges. (Az átveendő dokumentumokról a személyes egyeztetést követően részletes tájékoztatást adunk irodánkban.)

Legfontosabb dokumentumok:

  • Beszámoló, főkönyvi kivonat, főkönyvi leltárak, adófolyószámla-kivonatok
  • Szigorú számadású nyomtatványok (számla, nyugta, szállítólevél, pénztárbizonylatok)
  • Rövid, írásbeli tájékoztatás a folyamatban lévő ügyekről

A korábban készített könyvelési anyagot anyagot tanulmányozzuk és árajánlatot teszünk a jelenlegi könyvelés korrigálására vagy amennyiben szükséges tájékoztatjuk az újrakönyvelés költségeiről.  Ez esetlegesen többlet kiadást jelenthet vállalkozása számára, hiszen az erre az időszakra eső könyvelési díjat már kifizette az előző könyvelőjének, valamint felmerülhetnek önellenőrzések, ahol önellenőrzési és késedelmi pótlékot is fizetni kell valamint többlet adófizetési kötelezettség keletkezhet. A kezdeti időszakban ez egy többletköltség, azonban hosszú távon mégis megéri, hiszen ezáltal elkerülhető az adóhatósági vizsgálat során megállapított bírság és késedelmi pótlék, mely a könyvelési díjak többszöröse is lehet.

A fentiek tekintetében elmondható, hogyha váltani szeretne, akkor célszerű azt
azonnal megtenni, hiszen, ha év közben vált:

  • és az eddigi könyvelés hibátlan, akkor zökkenőmentesen véghezvihető a váltás.
  • és az eddigi könyvelésben hibák vannak, akkor van választási lehetősége, miszerint kijavíttatja azt. Év végi váltás esetén a lezárt, elmúlt évet újrakönyvelni jelentősen nagyobb munkával és költséggel jár;
  • és az eddigi könyvelésben hibák vannak, azonban ezt nem kívánja kijavíttatni, akkor a váltást követő hónaptól szabályszerű lesz a könyvelése, ami csökkenti a kockázatot és az esetleges bírság mértékét.

 

4. Lépés: Hozzáférések átadása

A régi könyvelő elektronikus hozzáférésének visszavonása. Amennyiben a beszámolót még a régi könyvelő készíti el, annak benyújtásáig a hozzáférést feltétlenül biztosítsuk

 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Ossza meg velünk véleményét!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.